2. august 2010

Spytt ut og teppeleken

Tror jeg har lært Aron en av de beste komandoene som finnes (og dem er det mange av). Men siden jeg jo da har en hund som tygger, så tygger han jo også ting han ikke skal tygge på; Som leker, gamle tyggiser, steiner, sigarettstumper, tau, båndet sitt, sko, klær, tepper... osv. Allerede etter 5 minutter innenfor vårt hus fire vegger fikk han oppleve at jeg gravde ut forbudte gjenstander fra munnen hans, ikke noe morro for hverken han eller meg. Så han forsto ganske så fort hva jeg mener med spytt ut. Han kan godt være løs når jeg sier dette, og utenfor rekkevidde, men han adlyder som bare det, og jobber beihardt for å kvitte seg med, altså spytte ut, beviset før jeg når han. Heldigvis. Dette ble nyttig en kveldstur jeg hadde nylig, hvor han fant mye matrester i veikanten. Hamburgerrester og chips. Synes ikke han skal spise dette, og sa "Spytt ut". Hunden gjør som han får beskjed om, men ser ulykkelig ut. Heldigvis kan litt tørket lever gjøre han glad igjen, og vi fortsetter turen lykkelig videre.
Det siste store nå er at han har begynt å leke med teppet sitt. Han sover i bur (ett skikkelig svært ett) på natta, og vi fikk med ett fleece- pledd fra tidligere eier. Han har nå fått en god og myk pute i senga si, men har også teppet sitt der. I dag har han dratt det med seg rundt som en sutteklut. Ut på verandaen, legge det pent fra seg, og krype sammen oppå. Litt senere tar han det med inn, krøller det sammen i ett hjørne og bruker det som hodepute. Han hadde det til og med med seg når han skulle spise frokost!! Ha ha ha. Det morsomste var vel når sønnen min skulle rydde. K putter teppet i buret, Aron dra det ut igjen. De holdt vel på i en halvtime.
Nå sover han, Aron altså, innsurret i teppet ( og det har han fikset helt selv) men nesa inn i ett par gamle gummistøvler.    
 

Ingen kommentarer: