5. mai 2011

Livet, liksom... Herlig!

Jeg er tilbake, etter en lang og deilig påskeferie.
Jeg har jobbet i to uker, men har allikevel valgt å ta en litt lenger bloggeferie, og det var egentlig veldig deilig.
Utrolig hvor avhengighetsskapende dette her egentlig er...

Så, hva har jeg egentlig gjort i påsken?
 Dagene har vært så lange, deilige og varme at de nesten flyter sammen til enseste stor velferdsboble. Men her kommer i alle fall ett lite utdrag;
- En tur på hytta med familien, hvor vi rakk å grille, bli solbrente, gå laaaaang tur, nesten bade(!) og forsøke å lære Aron gleden ved å være i vann. Turen gikk nemlig til feriestedets lokale strand, og temperaturen måtte jo testes, av med sko og sokker og ut med "tottene" i vannet, med Aron på slep. Han kan godt dykke etter skjell på bunn (les stikke hodet helt under vann), men å legge på svøm etter en fristende pinne som dupper i vannskorpa der ute? Nei, det kan vi bare glemme. Denne karen står på land og venter på at godbiten kommer til han.
Sånn er det med den saken.


- Tok en tur til mamma, hvor vi traff nesten de samme menneskene som på hytta dagen før. Spiste god mat, og ble heldigvis ikke like solbrente.

-Gikk mere turer, gjerne på kvelden i den svale lufta. Har da nesten tråkka på ett pinnsvin, og kræsja med en flaggermus! Skikkelig dyreliv natterstid i Østfold.



- Ellers har vi sovet lenge, lest en god bok, lekt meg litt med ett fotoredigeringsprogram, satt opp trampolina, hoppet i trampolina til jeg fikk latterkrampe og barna bestemt gav meg beskjed om å gå ut så de fikk hoppe i fred (!), og nydt synet av blomster som spirer og gror.


-Tok med barna på monstertruckshow på fredag, og det var stor stas. Store biler, raske motorsykler, flammer, popcorn og brus, knuste biler og stor underholdningsverdi for de som liker det.




Nå nyter jeg lyse morgener, lyse kvelder, og sol som varmer. Alt blir liksom lysere og lettere.
Jeg nyter livet!





Ingen kommentarer: