29. februar 2012

# 24: Lykke er...

... Å sy gryteklutene helt selv! 



For det har nemlig jenta mi gjort. 
Hun var på vinterferie hos bestemor, og de hadde syverksted. 
Min kjære engel tegnet mønster, fant stoffer, klippet og sydde. 
Hun jobbet lange dager, til øyet ble både stort og vått. 
Og her var det ikke tråkling for hånd. 
Ett mesterverk skal syes på symaskin må du vite.
Hun kunne også legge til at det ikke var noen synåler som satt fast i fingrene, 
så jeg kunne bare slappe av.

Gleden var stor når jeg kom og hentet henne, og ble overrakt denne gaven, 
Det aller beste var å se stoltheten lyse i øynene hennes. 
Dette var hennes verk. 



De er så fine at jeg synes ikke jeg kan bruke dem. 
De får henge til pynt, slik at alle som kommer inn på kjøkkenet ser dem. 


Gotteriogsann Y

1 kommentar:

Therese F Mathisen sa...

wow - så flott, og så flink hun har vært da! Kanskje på tide at jeg slipper til Helene til maskina snart jeg også da ;)