31. mars 2012

# 27: Lykke er...

...En bukett vårblomster plukket av barna! 


Hvitveis, hestehov og de tre små krokusene som endelig begynte å blomstre under plommetreet vårt. 
Men jeg hadde ikke hjerte til å bli sint. 
De plukket blomstene for å gi dem til meg. 
En vakker gave. 
Plukket med kjærlighet... 
Og kanskje med ett ørlite håp om å få en is... 

 
Jeg ble glad, nesten rørt til tårer. 
Elsker disse små bukettene med fargerike innslag. 
Det er dette som er deilig med våren, 
endelig kommer fargene frem igjen. 

Og buketter plukket av små barnehender er de vakreste som finnes!

Ønsker dere alle en fantastisk fin lørdag! 


Vennlig hilden Gotteriogsann


2 kommentarer:

Spirea sa...

Så nydelige blomster - og enda mer nydelig at de er plukket av skjønne små barnehender til mamman sin. Da betyr det ikke fullt så mye om det er krokuser fra hagen ;) eller fra noen andre hage for den saks skyld, hehe...
Jeg husker hvordan jeg rappet blomster i naboens hage da jeg var liten og gikk gledesstrålende inn til mamma med dem :) Og nå gjør barna mine det samme, men fra egen hage. Jeg hadde nettopp satt ut 4-5 påskeliljer i en bunt ute - og hvem tror du kom inn med disse i en stooor bukett? Jadda..jeg kunne ikke annet enn å smile jeg :)
Ønsker deg en god påske. Klem

Gotteriogsann sa...

He he. tror jeg fikk nyte krokusen mer her inne i vasen enn jeg hadde gjort ute.
Jeg pleide å plukke blomster i naboens hage, for så å selge det til dem etterpå!
Og det er sant, buketter plukket av små barnehender er de vakreste. Men det beste er vel gleden og forventningen over min reaksjon som lyser i øynene deres når de overrekker nuketten som er det vakreste. Gjerne med en liten hvisking: "til deg mamma, fordi jeg er så glad i deg!" ... SMELTE!!!
Riktig så god påske til deg også!

Klem fra meg