21. november 2010

GOD HELG!

Det har vært en innholdsrik helg for fru Godteriogsånn og familien. Siden mannen min er bortreist i forbindelse med jobben i 5 uker ( 1 uke er over, så nå er det bare 4 uker igjen), synes jeg det er gøy å finne på noe med barna i helgene. Ukedagene går som regel med til å overleve fra dag til dag, og få alt til å fungere så godt som  mulig. I går (lørdag) ba vi inn noen av vennene til barna, to hver, så det var til sammen 6 barn i huset. Vi bakte pepperkaker, lekte ute, lekte inne og spiste pannekaker til middag. Strevsomt? Tja, det var jo lyd i huset, men jeg synes faktisk at det gikk veldig fint. jeg trengte egentlig ikke organisere så veldig mye, de lekte helt bra på egenhånd. Tror vel ikke at Aron syntes det var så forferdelig morsomt, så han søkte tilflukt i buret sitt og var fornøyd med det. katten gjemte seg under jakkene i vindfanget.IMG_3380 Aron har forresten funnet seg en ny favorittplass, i en gammel stol. Men han tør ikke helt bruke den om vi ikke sitter der sammen med han, men jeg rakk å knipse dette bildet av han rett før han hoppet ned: IMG_3381
Når alle har reist hjem, og barna sover, er det en deilig stillhet som spredte seg i huset. endelig var det min tur til å kose seg. Jeg rigget meg til med friends på DVD, popcorn i bollen og ett deilig varmt pledd. Nyte, nyte.

I dag, søndag, har vi vært på skogtur. Måtte kjøre ett lite stykke men det var det verdt. Bred og fin skogssti, fuglesang, passe mengder med snø, lykkelige barn og en ekstatisk hund. utstyrt med fristende fiskekakebiter i lomma slapp jeg han løs… Litt med hjertet i halsen, siden jeg ikke har hatt de beste erfaringene med dette tidligere…. Hunden løp, men han kom tilbake!! Treningen på innkalling har virkelig hjulpet, eller så var det det at Aron visste at han ville få godis om han kom. Tror vi trengte denne turen alle sammen, løpe, herje, klatre og bråke litt, og så har Aron badet så klart. Han er jo ikke retriever for ingenting… IMG_3423          IMG_3424         IMG_3425           IMG_3426                 IMG_3427           IMG_3428              IMG_3431
     IMG_3433       IMG_3434IMG_3435      IMG_3437 IMG_3446



IMG_3421Å så deilig det var å komme inn igjen…

Ingen kommentarer: