2. juni 2011

Drømmer og fantasier

Å så deilig det er.
Sol og varme.
Barna i trampolina, hunden leter skygge, og middag på verandaen.
Middagen ja, mannen og jeg hadde maroton- drømmeri under middagen i dag, noe som kanskje ikke egentlig er noe uvanlig for oss. Denne gangen, som så mange andre ganger, hadde vi ett uendelig hav av penger, og vi så for oss en bekymringsløs hverdag med stort hus (kan nesten regnes som slott, for når man drømmer har man lov til å gjøre det stort), flotte biler, og nedbetalte lån.
I det denne fantasien virkelig begynner å skyte fart, smeller vår kjære 5 (snart 6) - åring inn med følgende:
"Jeg er glad vi ikke har så mye penger jeg. Det er bedre å ha det sånn som oss. For de som er rike forstår og veit jo ingenting!"
Det eneste jeg presterte å si var: "HÆ?"

Fant senere ut at han refererte til karakteren London, fra serien "Det søte liv til sjøs" som går på disney channel. Denne London har ubegrenset tilgang til penger, mens lærdom ikke er hennes sterke side...

Y

Er glad vi ikke har så mye penger jeg, selv om jeg skulle gjerne hatt mer. For da betyr det jo at min elskede sønn må synes at jeg er ett geni!
Og det er jo noe i det man sier, at penger skaper ikke lykke. Penger kan jo være med på å gjøre hverdagen enklere, det er jeg enig i. Men mye penger gir ikke nødvendigvis lykke.
For lykkelig er jeg som kan sitte på min egen veranda, og nyte en middag med de tre viktigste personene i mitt liv.
Lykkelig er jeg som har de to vakreste, skjønneste og herligste barna i denne verden (kan ikke diskuteres, jeg vinner uansett!).
Lykkelig er jeg som har den kjekkeste, snilleste, omsorgsfulle og litt rampete mannen min (kan heller ikke diskuteres).

    Gotteriogsann Y

2 kommentarer:

Bustenellik sa...

Så flott at du la igjen et spor slik at jeg kunne finne deg! Og velkommen til Bustebloggen :-) Du har et klokt barn. Det kan bli for mye av det gode også, selv om det ikke hadde gjort noe med mer ;-) Penger er slettes ikke ensbetydene med lykke, men det er godt å kunne ha til salt i maten også :-) Vi er heldige og har det vi trenger, og det skulle man kanskje vært litt flinkere til å sette pris på i hverdagen? :-)
Jeg legger meg til som følger, også titter jeg inn igjen :-)

Gotteriogsann sa...

Så koselig. Velkommen skal du være.