30. september 2011

# 6: Lykke er...

... En hånd å holde i! 



Bildet er hentet fra Google search


Hva er vel bedre enn å ha en trygg hånd å holde i. En som støtter, trøster, og viser vei.
 Eller som bare vil holde deg i hånden, av den enkle grunn at han/ hun vil være nære deg.
Den kriblende, spente følelsen i fingrene når du er nyforelsket, og holder hånd med kjæresten for første gang. 
Eller den varme, trygge følelsen av å holde en du har hatt kjær i mange år, i hånden; Og kjenne kjærligheten i håndtrykket. 
Det er magisk.  


Alle som har fått barn husker vel den første gangen det lille barnet tok tak i fingeren din, og holdt fast; Hardt. 
Jeg elsker følelsen av å holde mine barns hender.
 De er så små, så varme og gode, og på en måte full av tillit til at jeg leder dem trygt fram, til riktig destinasjon.

Det ligger mye følelse i det å holde en annen i hånden. Det handler ikke bare om å holde fast.
For meg er det også ett tegn på tillit.

Når jeg var lita, pleide pappa klemme hånda mi forsiktig, når jeg holdt hans hånd.
 Dette betydde: "Jeg er glad i deg!"
Jeg klemte alltid tilbake.
I dag er er det jeg som gjør dette til mine barn, og de svarer med å klemme tilbake.
HERLIG!



Gotteriogsann Y

Ingen kommentarer: