2. januar 2012

# 18: Lykke er...

... Å blåse bort vonde tanker og ekle drømmer!

Det hele startet vel når E. var rundt 2 år gammel, og endelig hadde fått talens magiske krefter; Altså, at hun endelig kunne ordlegge seg i setninger med stor betydning. 
Dessverre hadde hun også mange mareritt denne perioden, og det var litt vanskelig å få roet henne ned. 
I ett siste desperat forsøk, en sen natt, blåste jeg henne på pannen og sa at nå var de dumme drømmene borte, samtidig som jeg nusset på plass gode tanker! 
Det funket! 
Jenta mi slo seg til ro, og sovnet rolig og trygg. 
Vi gjør dette fortsatt, med begge to. 
Og jeg håper det er lenge til de vokser fra dette. 
For det er vel dette ene litt rare og trygge som gjør den lille forskjellen om natten. 
En liten distraksjon, men som betyr så mye. 


Det er ikke så mye som skal til for å skape trygghet, vise omsorg og kjærlighet. 
Jeg tror at iblant er det de små tingene vi gjør som kanskje har størst betydning. 
De små tingene som viser barna våre at vi virkelig bryr oss om hva som skjer med dem, og hva de tenker på. 
Den skumle vampyrsneglen som jeg blåste bort i natt, og erstattet med en søt liten ponny, hadde nok stor betydning for min lille jentes nattesøvn. 
Og det kostet meg så lite. 

Gotteriogsann Y



Ingen kommentarer: