26. januar 2012

En ny soloppgang

Dagen startet som den alltid gjør. 
Vekke barna, og gjøre de klare for skolen. 
Men i dag er det ikke jobb for meg. 
Torsdager og fredager er mine dager, i alle fall frem til august... 

Etter å ha levert barna på skolen i dag, gikk jeg meg en liten tur. 
Lufta var deilig skarp og frisk. 
Det er lysere ute. 
Det knitret herlig i snøen når jeg går (jeg bare elsker den lyden), 
og solen var på vei opp. 

 

Fantastiske farger. 
Det glødet i gull, rosa, orange og hvitt. 
Jeg følte meg helt trollbundet.  
For enn knall start på dagen. 
En helt ny dag, ubrukt og med all verdens muligheter. 
Det slo meg plutselig at jeg kan gi denne dagen ett verdifullt innhold, eller jeg kan sløse den bort. 
Det er bare mitt valg. 
Hver ny dag, hver soloppgang, er ett tegn på nye muligheter som gis oss. 
Vi må bare våge å gripe dem. 

 

Jeg velger hvordan jeg lever mitt liv, jeg former selv mine dager. 
Jeg velger, bevist eller u- bevist, hvilket innhold min dag skal ha. 
Men i dag forsto jeg virkelig at jeg kan velge. 

I dag har jeg bestemt meg for, at min dag er fantastisk. 
Hvorfor? Jo, fordi jeg fortjener det. 
Så enkelt. 

Hver dag starter med en soloppgang, det er bare ikke alltid vi ser den. 
Hver dag er unik. 
En gave til oss, med løfter om nye muligheter. 
En sjangse til å oppleve noe nytt, eller bare nyte det gamle vanlige. 
En mulighet for forandring, eller kose seg med det kjære og trygge.  

For husk: 
Hver dag er en merkverdig dag, 
Den er DIN!


Med ønsker om en god dag til deg også. 
Vennlig hilsen Gotteriogsann Y



2 kommentarer:

Lisemor sa...

Hver dag er en sjelden gave, en skinnende mulighet <3 Ha en super duper dag Heidi! Jeg ble inspirert til å ta fatt på dagen selv <3 Klem fra meg

Gotteriogsann sa...

Godt sagt Lise. Håper du får en fantastisk dag du også!
Stor klem fra meg!