25. juli 2012

# 32: Lykke er...

... Å komme hjem! 
Neida, ferien er ikke slutt ennå, men nå ferieres det hjemmefra. 
Vi har kost oss, massevis. 
Også i år gikk turen til Kristiansand. 
Gode venner, mange minner, sol, vind, sjø, bading, grilling og dyreparken. 



Vi har virkelig nytt hver eneste dag. 
Sovet lenge, og bare hatt det bra. 



Rett og slett bare vært litt late. 

Egentlig hadde vi planlagt å ta en omvei om Stavanger og over fjellene på vei hjem, 
men når søndagen kom var vi alle så slitne, at vi like godt pekte nesen hjemover, 
uten omvei. 


Og det er denne følelsen jeg synes er så deilig. 
For uansett hvor godt det har vært å være på tur, 
Så er det så utrolig godt å komme hjem. 
Jeg merket det allerede før vi hadde kjørt av Bastø- ferga. 

Nesten hjemme - nesten hjemme- neste hjemme 

Turen som ikke tar mer enn 15 - 20 minutter føltes som en evighet. 
Trøttheten ble kastet over meg, 
jeg gledet meg over hvert minste kjente landemerke, langs den mindre interessante E6. 
Endelig, vi nesten kranglet om å komme først inn døra (barna først selvsagt). 
HJEMME! 

Den gode følelsen av å være omringet av mine egne ting, 
vite hvor alt er, 
sove i min egen seng,
og kunne slenge beina på bordet. 

Nå sitter jeg og koser meg med mange gode minner, 
og fine bilder fra en perfekt uke i Kristiansand. 

Gotteriogsann



1 kommentar:

Bustenellik sa...

Haha, ja er det ikke rart? Hvordan den siste biten liksom alltid er den lengste? Nesten lenger enn resten av turen til sammen, syns jeg.
Kristiansand har jeg vært i mange ganger også. Da jeg var liten ferierte vi der hvert år, og jeg kjenner at den tradisjonen kan jeg godt ta opp igjen fra neste år. I år har vi hjemmeferie hvor tid og finanser brukes på å gjøre ferdig huset :-)
Nyt resten av hjemmeferien!
Klem fra Bustenellik