6. juli 2011

Smaken av sommer

Uti vår hage....
Der har vi markjordbær!


Disse små, røde og søte små bærene, som bare tar seg til rette, og vokser der hvor de helst ikke skal være; Midt i en annen busk.
Men så klarer jeg liksom ikke helt å fjerne de heller.
For dette er virkelig smaken av sommer.
De smaker som hjemmelaget syltetøy, bare mye bedre!
Da jeg var yngre, trodde jeg de het markjordbær fordi de vokser så nærme marken, men det gjør jo vanlige jordbær også...
Når jeg ble litt eldre, og hadde fått litt mer kunnskap, trodde jeg det var fordi markene likte å spise dem!


Liker egentlig ordet smultron i stedet jeg.
Det smaker godt av å bare si ordet!


Og siden vi er flerkuklturelle i denne familien (gotteriogsann- mannen min er jo svensk), synes jeg at har lov til å si det.
Nå skal jeg ut og se om jeg finner fler.

    Gotteriogsann Y

Ingen kommentarer: