1. mars 2012

Sjokoladepai

Har du smakt det noen gang? 
Det hadde ikke jeg heller, før jeg lagde denne. 
Var veldig spent, og må vel si at jeg ble meget positivt overrasket. 


Paibunnen er søt, nesten litt knekk- aktig,
 vaniljekremen fløyelsmyk, 
og bærene en syrlig og frisk kontrast til det søte. 
Herlig.  
På bildet har jeg pyntet kaken med mango, kiwi, jordbær og blåbær.

Du trenger: 
TIL PAIBUNNEN
100 gram margarin
3 dl havregryn
1/2 dl sukker
4 ss Nesquik- pålegg (selv brukte jeg nugatti) 

FYLLET 
Vaniljekrem ca 5 dl 
ca 500 g frukt og bær 

Slik gjør du: 
Skjær margarin i terninger, og bland sammen med havregryn og sukker. 
Bland godt sammen.
Rør inn sjokoladepålegget til det er jevnt fordelt. 
Smør en ildfast form, og trykk deigen ut. 
Stek kaken til det begynner å boble over hele flaten. 
Ta den ut av ovnen, og avkjøl. 
Den må avkjøles i formen, for denne massen blir rennende ved stekingen. 
Når paibunnen er kald, lirkes den ut av formen og settes på ett fat. 
Pynt med vaniljekrem, bær og frukt. 
Ferdig til å nytes! 

Ett lite tips. Bunnen blir veldig hard når den står i kjøleskapet, og jeg anbefaler å avkjøle den i romtemperatur.
 Dette er nok ikke den kaken som kan vente i kjøleskapet til dagen etter. 

Gotteriogsann Y

2 kommentarer:

Bustenellik sa...

Den så innmari god ut :-)

Gotteriogsann sa...

Den er veldig god. Må nok bake igjen til helgen. Frøkna har bursdag og har en laaaaaaaaaang bakeliste til meg, beskrevet med pynt og hvilket fat de skal stå på!