5. juli 2012

Barnesnakk # 3

Kom visst plutselig tilbake litt tidligere enn hva jeg hadde tenkt selv, 
men visse ting er bare for herlige til å vente med å dele. 


Neida, dette er ikke ett innlegg med snikreklame for syltetøy. 
Her er det nemlig snakk om naturvern. 
Ett høyaktuelt tema, ikke sant? 

Etter å ha nytt en utrolig herlig, og varm dag på stranden, 
klarte vi å lokke med oss min kjære mamma hjem til oss. 
Vi sitter i hagen, og nyter litt skygge, og en svalende bris. 
Plutselig kommer prinsen løpende med tidligere avbildet syltetøyglass i hånden. 
Han må jo vise bestemor. 

 

Bestemor titter, lytter og nikker anerkjennende, akkurat slik ei bestemor skal gjøre. 
"Du skjønner det, bestemor. Jeg tar nemlig vare på naturen, jeg!" 
Ja det er viktig det, å ta vare på naturen. 
Selv er jeg bare usikker på om det virkelig er naturvern å holde søte snegler i ett glass i 2 uker... 
Og ja, det er luftehull i lokket!


Så, her står de da, på kanten av sandkassa. 
De har allerede klart seg gjennom øs - pøs regnvær, vindkast og stekende sol. 
Men det er vel strengt tatt snart på tide å slippe fangene fri nå. 
Det skal prinsen få gjøre i morgen. 

Hilsen Gotteriogsann

...Som ikke liker snegler, 
men som faktisk synes synd på disse stakkarene.

2 kommentarer:

Spirea sa...

Nå smilte jeg. Er de ikke skjønne og rare disse små? :) her er det også sneglesankning på høyt nivå av og til - og jeg liker det ikke! Men å ta vare på nature, det er jo fint :) håper du har gode dager min venn. Tenker ofte på deg, men nå var det lenge siden jeg hadde vært innom her. Nedprioriterer blogging for tiden, men kommer sterkere igjen. God sommer kjære du!! klem

mams sa...

De er herlige, barna altså, ikke snilene!!