18. august 2010

Hverdagslydighet #1

Da var første samlingen i kurset hverdagslydighet unnagjort, Bare 9 ganger igjen.
Tror jeg har havna på riktig kurs i alle fall. Ikke ren konkuranselydighet, men lære tenikker for å ha en velfungerende hund i hverdagen, og så får vi ta det videre derfra.
Første samlingen startet med presentasjon av kurset; Dvs. bare snakking. Så jeg hadde jo ikke tenkt å ha med meg Aron. Men han virket fornøyd med å sitte i buret sitt i bilen, med bakluka oppe, og se på jaktgruppa trene utenfor. Heldigvis. Han hadde jo fort kunne bli helt hyper inni der, og ula som en gal, men han var stille som en mus og fulgte pent med i timen.... Det ble en liten tur før vi dro som plaster på såret.
Kursholderen virket grei nok, ble faktisk positivt overraska. Jeg er egentlig ikke noen fan av sånne hundefolk, men nå er jeg vel en av dem, som stresser av gårde etter jobb for å rekke fram til kurset i tide, mens jeg gulper ned middagen samtidig med at jeg stuper ut døra med en forvirra hund på slep, og sender slengkyss og nattakoser til mann og barn...
i går fikk vi noen nyttige tips om hva som kan fungere og ikke, hva vi skal ha med til neste kurs (N:B: Husk å ta med hunden!). Vi presenterte oss selv, og hunden vår selvsagt, og hva vi ønsker å få ut av huset. Noen gode diskusjoner ble det også. Noe jeg ikke er enig i er at hannhunder ikke kan ha kvinnelige ledere. Altså, det er ikke naturlig for Aron at jeg er sjefen, men har er min, og ham lyder meg, derfor synes jeg det er fullgodt bevis for at kursholderen tar feil.... Får vi håpe...


Men alt i alt virket vi som en samling halvgale, humørfylte hundeeiere, med sånn passe problematiske hunder. Tror dette skal bli bra jeg.

Ingen kommentarer: