26. desember 2011

Vel overstått, men fortsatt mye kos igjen.

Ja , jeg vet. jeg er for sent ute med å ønske dere alle en god jul. Men jeg håper dere har kost dere.
 Det har i alle fall jeg.
Julaften feiret vi i eget hus, med svigerfamilien på besøk. Veldig koselig. Det er noe eget med å lage egne juletradisjoner, og selv stå for feiringen i eget hjem.
Vi har slappet av, spist god mat, og kost oss i hverandres selskap. Deilig med familietid.

I disse juletider blir det jo mye kos med god mat, så jeg tenkte jeg skulle dele med dere


JULENS KALORIREGLER!


Som alle vet blir det jo spist mye i julen, men dette er julemat og da gjelder andre regler enn vanlig. 
Jeg blogget disse i fjor også, som du kan se her, men ett godt innlegg, og noen gyldne regler kan aldri deles for ofte, ikke sant? 


Så, her kommer de. Nyt resten av romjulen, og maten med god samvittighet.


§ 1 Dersom du spiser noe og ingen ser det, så har det ingen kalorier!Biscotti-225b

§ 2 Dersom du drikker en lettbrus sammen med en sjokoladeplate, vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen!

§ 3 Dersom du spiser sammen med andre, teller bare de kaloriene du spiser mer enn dem!

§ 4 Mat som inntas for medisinske formål (som for eksempel karsk, solbærtoddy, varm sjokolade, rødvin, cognac etc.) teller ALDRI!

§ 5 Jo mer du feter opp de som daglig er rundt deg, desto tynnere virker du selv!

§ 6 Mat (for eksempel popkorn, peanøtter, brus, sjokolade og drops) som inntas som en del av underholdningen ved å se på film eller video, eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi de ikke inntas som mat eller føde, men som en del av en underholdning!

§ 7 Kakestykker og småkaker inneholder ikke noe fett dersom de brytes opp og spises bit for bit, fordi fettet fordamper når de brytes opp!

§ 8 Alt som slikkes fra kniver, slikkepotter eller skjeer mens du lager mat, inneholder ikke kalorier fordi de er et ledd i mattilberedelsen!

§ 9 Mat med samme farge har samme kaloriinnhold (for eksempel tomater og jordbærsyltetøy, sopp og hvit sjokolade)!

§ 10 Mat som er frosset inneholder ikke kalorier, fordi kalorier er en varmeenhet!

 Fortsatt god jul! 

Hilsen Gotteriogsann Y

Ingen kommentarer: