14. oktober 2011

Om gamle damer... Og fart...

Etter skoletid i dag måtte barna bli med meg rundt noen ærender. 
På veg inn i butikken ble det litt "trafikk- kork".
 En stakkars gutt som forsøkte å gjøre jobben sin med å samle sammen handlevogner, og få disse inn på rett plass, mange barn og voksne som skulle ut, og enda fler av den samme typen som ville inn. 
Midt i denne mølja sto mine to håpefulle og jeg.
 Foran oss var det to damer i sånn ca 70- års alderen, spreke og VEEELDIG pratsomme.
Gå to skritt, stoppe prate mens de gestikulerer voldsomt, gå to skritt, stoppe mens de gestikulerer voldsomt osv... Ja, du skjønner vel tegninga. 
Ingen kom noen vei. 
Jeg hadde det ikke travelt, men blir jo litt irritert allikevel (som seg hør og bør i en slik situasjon), men siden mine kjære foreldre har gitt meg slik en god oppdragelse, sier jeg ingenting. 
Jeg innser også det at å forsøke å få med meg to litt små vimsete barn gjennom denne klyngen nok ikke er så veldig enkelt, og lar da heller være. 
Da har jeg denne samtalen med min kjære 1. fødte: 

E: Mamma vet du hva eller? 
Jeg: Nei, hva da? 
E (veldig høyt): GAMLINGER KAN OGSÅ GÅ FORT ALTSÅ!!!


Klynga løste seg fort opp da. 
Jeg ble stående, litt forvirret, og lure på om jeg skulle irettesette min datter for disse velvalgte ord, som jeg helt sikkert vet ble hørt av disse "gamlisene", eller takke henne for at hun fikk løst problemet...  

Med dette ønsker jeg dere alle, uansett alder, en riktig så god helg!

Gotteriogsann Y




1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Hihi så härligt;) Kram Johanna