17. februar 2012

Det er vår når...

... Plommetreet blomstrer!

Det finnes ikke sikrere vårtegn enn dette. 
Bare se hvor vakkert dette treet er. 

 

Har tittet litt gjennom gamle bilder, og fant disse bildene av plommetreet vårt i blomst. 
Plommetreet vårt er det eneste frukt/ bærtre vi har i hagen. 

Tror det er like gammelt som huset, ca 44 år gammelt. 

 

Frukten kommer sent, men godt. 
Og det har bært mengder av frukt år etter år. 

Nå kommer våren snart, og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig. 
Jeg fikk snøen og vinteren som jeg lengtet sånn etter. 
Nå gleder jeg meg over lysere morgener, og at det er lyst lengre på kveldene,
 at jeg kjenner solen varme,
hører vannet dryppe fra taket. 
Og ikke minst, følelsen av å gå på bar, tørr asfalt! 

Ha en fortsatt god fredagskveld! 

Klem fra Gotteriogsann Y




2 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Herlighet, trodde treet blomstret nå jeg, helt til jeg leste overskriften litt nøyere....

Gleder meg til vår jeg også, men tror du ikke vi våknet til snødekt landskap i dag tidlig. Heldigvis så skal det vist regne bort i morgen ;o)....

Spirea sa...

Å som jeg gleeeeder meg til vår!! Og det er så vakkert når frukttrærne står i blomst! Skjønner du er som meg, som lengter etter våren.. ;) Det er en nydelig tid, og jeg digger det når snøen smelter og det sildrer med vann i gatene...
Ønsker deg en nydelig søndag, skjønne du! :)