22. august 2011

1. skoledag

I dag var det 1. skoledag.
E. begynte i 2. klasse, og K-E i 1. klasse.
Det var en spent gutt som gikk til skolen i dag tidlig.


Han lurte veldig på hvordan det skulle bli, om han måtte lese høyt for klassen i dag, om han skulle lære alle bokstavene. For han syntes egentlig det var litt mye forlangt på denn aller første dagen.

Spente foreldre også. Det er jo minstemann vi sendte avgårde.
Vil han trives i klassen, og på sfo. Håper han får gode venner, mange venner, lærer mye, og synes det er gøy å lære.
Og at han vil klare å sitte stille... 
Det gikk litt opp for meg i går, at nå er ikke barna mine små lenger.

Jeg sto og vasket den gamle barnevogna i går, for den skal selges.
Og jeg skal innrømmes at det var litt vemodig at vi nå er ferdig med denne epoken (selv om vogna ikke har vært i bruk på flere år).
Men samtidig godt.
Nå starter nye eventyr for oss alle.
Barna vokser, og utvikler seg, blir mer selvstendige.
Håper vi har gitt dem både røtter og vinger.

Lykke til på skolen, mine kjære små.
Og til dere andre som også har barn som startet skolen i dag, Gratulerer!

I kveld skal vi feiere med deilig banankake!

   Hilsen  Gotteriogsann Y
som er den stolte mamma til 2 skolebarn!



Ingen kommentarer: