7. august 2011

Danmarkstur

ferietid er reisetid. Og i år ville vi virkelig reise, siden turen i fjor ble avlyst pga sykdom.
Først til svigers i Sverige i noen dager. Som var kjempekoselig.
Så tok vi turen til Danmark. Vi hadde lovet barna en tur til Legoland.
Vet ikke hvem som gledet seg mest, jeg eller barna. Jeg hadde aldri vært i Legoland før.
Været var varmt, og vi startet tidlig. Vi hadde enhalvtimes kjøretur forran oss, men det gjorde ingenting.

Så var vi framme.
Skal ærlig innrømme at helt til å begynne med ble jeg litt skuffa. Det var jo ett tivoli, ikke helt hva jeg hadde forventet. Men gi det en 5 - 10 minutter så stortrives man.
Trenger ikke betale for å kjøre attraksjonene, bare å stille seg i kø, det var VELDIG barnevennlig, men allikevel morro for oss voksne.
Flust av spisesteder var det også. Vi havnet ett sted hvor de hadde endel fiskemat, og pasta, slik ble vi alle fornøyde. E skulle absolutt ha "sånne friterte ringer" og det fikk hun, og likte det heldigvis. For hun hadde nemlig spist blekksprutringer! Jeg likte dem ikke, og hun kjempe stolt.

Bygningene var utrolig imponerende, alt i miniatyr. Fant Bergen også!





Hvem trenger vel reise hverden rundt, når du finner hele verden her?

Det som etter min mening var mest spennende var den nye attraksjonen ATLANTIS. Kan virkelig anbefales. Her blir vi tatt med ned på havets dyp med en 3 minutters innledende film, og så kan vi vandre rundt på havets bunn og se fisker, krabber og sjøhester.






Det fikk nesten en magisk følelse når vi vandret inn i en tunell, og så rokke og hai svømme over oss.
En perfekt dag.

Dagen etter regnet det så vi tittet på byen, Vejle, hvor vi bodde. En utrolig vakker by.
 Det ble litt shopping også.
Blant annet fant jeg denne vakre mugga i en liten butikk/ kafe.

Kan vel nesten kalle det kjærlighet ved første blikk. Bare måtte ha den.
Det var noen fåintense dager i Danmark, men vi storkoste oss.
Jeg er helt sikker på at vi kommer til å feriere her igjen.
Da er drømmen å leie ett sommerhus.


    Hilsen  Gotteriogsann Y

     (som fortsatt er i feriemodus.)




 

Ingen kommentarer: